NOUTATI DIN LUMEA ARTEI DE LA GALATECA

Povestea Maiastrei continua

Dupa Bucuresti si Berna, expozitia "Maiastra. Povestea nespusa a iei" si-a continuat traseul european, intre 14 și 24 octombrie fiind gazduita la Dublin, in European Union House.
Acest proiect de recuperare a iei romanesti ca simbol identitar, o continua sursa de inspiratie pentru artisti contemporani și designeri romani și straini, a fost realizat in parteneriat cu Institutul Cultural Roman, Muzeul Horniman din Londra si inspirat de comunitatea La Blouse Roumain

Ii de patrimoniu sub forma unei instalații de arta, alaturi de faimoase fotografii de arhiva ale Alteței Sale Regale, Regina Maria a Romaniei in vesmant traditional romanesc, dar si o serie de 200 fotografii din perioada interbelica din colectia britanicei Beryl de Zoete impreuna cu fragmente din texte antropologice si etnografice de referinta vor dezvalui semnificatia semnelor cusute pe ii.
Operele de arta influentate de motivele si semnele de pe ii, "IA Gheparda" a artistului Aurel Tar si "Anemona" de Vlad Tenu, alaturi de mai multe obiecte de design contemporan inspirate din cultura traditionala completeaza inspirat expozitia.
Proiect intiat si curatoriat de galeria Galateca in 2013, expozitia itinerantaœ"Maiastra". Povestea nespusa a iei" este parte din Festivalul de Cultura Roman organizat de Institutul Cultural din Dublin.

A Romanian State of Mind

A ROMANIAN STATE OF MIND este numele celui mai nou concept expozitional GALATECA ce exploreaza interdisciplinar, prin intermediul unei instalatii de fotografie, universul cultural romanesc din retelele de socializare. Proiectul a debutat pe 5 octombrie, la Galateca, cu ocazia #WWIM10, evenimentul global al comunitatii Instagram, marcat printr-un instameet organizat de IgersBucharest si un concurs de fotografie cu tema #AutenticRomanesc.

A Romanian State of Mind este un tribut adus pasiunii si entuziasmului voluntar cu care comunitatile online promoveaza Romania in lume. Suntem in 2014 si cultura umana se poate vizualiza in timp real folosind puterea unui hashtag. In internetul participativ #Romania inseamna o colectie impresionanta de imagini ce definesc un loc geografic, dar si o stare de spirit fara granite de timp si spatiu.
Conceptul expozitional a fost dezvoltat sub egida MAIASTRA, in parteneriat cu La Blouse Roumaine, putand fi vazut la Galateca pana pe 22 octombrie.

Curcubee albe la Galateca

Galateca gazduieste pentru a doua oara o selectie de lucrari ale artistei Daniela Fainis care cuprinde piesele centrale precum "Curcubee albe" si "Semn", cea mai noua colectie de "Ierbare" si cateva elemente din 'Visul frunzelor de ceai'.
Lucrari precum "Curcubee albe" au fost expuse la muzeul Sanshokan din Hida Furukawa Japonia, la Bruxelles in colectia permanenta de arta a Parlamentului European si, alaturi de lucrarea "Semn", in Pavilionul Romaniei din Coreea de Sud.

Discursul creativ al Danielei Fainis reuneste sculptura, pictura, grafica si tapiseria intr-un obiect ceramic de o complexitate aparte. Eleva a maestrului Costel Badea si absolventa a Institutului de arte "N.Grigorescu" Facultatea de arte decorative – sectia Ceramica, Daniela Fainis are o activitate artistica de peste 30 de ani ,numeroase lucrari ale sale fiind expuse in muzee si galerii prestigioase din Japonia, Germania, SUA, Belgia, Romania. In 2004 a fost distinsa cu Ordinul Meritul Cultural in grad de Comandor.

A castigat premii prestigioase precum medalia de aur Targa D'Oro la Concursul international de ceramica de arta de la Gualdo Tadino, Perugia in 1989 si 1990, Mentiunea de onoare a Concursului international de ceramica de la Mino, Japonia iar in 1997, Premiul I la Bienala de arta ceramica din Aveiro – Portugalia.

Revisiting Romania

Din 4 octombrie 2014 pana pe 6 septembrie 2015, Muzeul Horniman din Londra prezinta expozitia "Revisiting Romania: Dress and Identity" ce exploreaza modalitatile in care arta traditionala romaneasca a fost utilizata pentru definirea identitatii si nationalitatii romanesti in secolele 19 si 20, cat si folosirea ei ca instrument politic aI perioadei ceausiste.

Multe din obiectele expuse au fost donate in 1957, imediat dupa expozitia organizata la Horniman, in spatele cortinei de fier. Expozitia pune accent pe decorarea elaborata a materialelor, costumelor si artefactelor utilizate in Romania pentru a pune in valoare calitatile femeilor, conexiunile sociale ale familiei si pentru a exprima mandria nationala. Proiectul dezvaluie fascinatia pe care o simte vizitatorul in momentul in care vede costumele romanesti, exploreaza modul in care nobilimea a adoptat tinutele populare si dezbate cum semnificatia legata de aceste straie a fost manipulata sub regimul comunist al lui Nicolae Ceausescu pentru a promova unitatea nationala.